KAMI DAN ANDA DAN MAKLUMAT

Maklumat dan maklum balas dari pemilik kenderaan adalah penting sebagai panduan apabila anda mengambil keputusan untuk membeli kereta baru mahupun terpakai.

Sebagai individu yang terlibat secara langsung dengan urusan jual beli pelbagai model dan brand kereta yang melibatkan trade-in, perbincangan dengan pemilik kereta berkenaan, penambahan ilmu dan maklumat melalui pembacaan, forum-forum tempatan dan lain-lain sumber maklumat, kami memperolehi banyak maklumat yang bermanfaat.

Maklumat ini kami salurkan dan kongsikan kepada anda sebagai tips untuk anda. Kami akan selalu ingat kata pujangga, 'orang yang memberikan dan menginginkan orang lain mendapat kebaikan, dia juga akan dilimpahi dengan kebaikan'.


TRADE-IN KERETA BARU BELI
Terdapat pembeli kami yang trade-in kereta yang tak sampai setahun pakai. Alasan model dan brand kereta tersebut banyak masalah. Bocor sana bocor sini. Overheating. Gear susah masuk. Spare-parts dah tunggu 3 bulan tak sampai-sampai lagi. Ini bukan kes terpencil, kebanyakan pemilik model dan brand ini mengadu masalah yang sama bila ditanya kenapa trade-in kereta yang tidak sampai setahun beli. Mereka sanggup top-up duit yang banyak semata-mata tidak ingin dibebani dengan masalah yang berpanjangan ini.

Kami tidak syorkan model ini kepada anda. Beli kereta bukan macam beli baju. Tak suka simpan dalam almari. Kereta selalunya adalah pelaburan yang kedua terbesar selepas rumah. Jadi pastikan anda tidak salah pilih.


CERITA-CERITA PEMILIK KERETA
Sebagai penjual kereta, apabila berjumpa dengan kawan-kawan dan pembeli kereta, topik yang selalu dibincangkan adalah kepuasan atau masalah kenderaan mereka. Kalau yang puashati dengan pembelian mereka, memang seronok mendengarnya. Tidak lekang memuji model dan brand kereta tersebut.

Kalau pemilik kereta yang banyak masalah, saya tumpang simpati. Contohnya baru 2 tahun pakai dah macam-macam masalah datang. Selalu meragam. Servis mahal. Kuat makan petrol.

Kami tidak syorkan model banyak masalah ini kepada anda.


PEMBACAAN FORUM-FORUM
Maklumat dari forum-forum ini, sama seperti cerita-cerita pemilik. Bezanya satu boleh didengar dengan celoteh-celoteh yang melucukan sambil pekena teh tarik mamak dan satu lagi melalui pembacaan internet.


REVIEW MAJALAH KERETA
Maklumat ini berguna untuk mengetahui spesifikasi, performance dan kepuasan panduan kereta baru. Cumanya maklumat ini terhad untuk kereta baru sahaja. Manalah ada kita baca review pasal kereta yang dah 5 - 10 tahun pakai.


Kami akan sentiasa membantu anda dengan ihklas. Sekiranya anda memerlukan pandangan kami dengan model pilihan anda, sila hubungi kami:


Call / SMS 019 338 7710 (KR)

.

No comments:

Post a Comment