BELI KERETA MELALUI INTERNET

Kebanyakan rakyat Malaysia sekarang lebih menyukai membeli secara on-line atau melalui internet. Kenapa cara ini lebih disukai?

1. Mudah berbincang dengan terbuka
Anda boleh meminta jurujual untuk memberikan sebutharga. Anda juga boleh bertanyakan promosi atau tawaran diskaun dan hadiah yang dinyatakan oleh jurujual secara lebih terbuka. Sekiranya anda berkunjung sendiri ke showroom misalnya, secara psikologi akan lebih mudah ditekan oleh jurujual.

2. Menjimatkan masa
Sekiranya kereta yang ingin anda beli adalah kereta Perodua atau Proton, dan sudah biasa melihat kereta ini hari-hari di atas jalan, rasanya tidak perlu pergi ke showroom.


TIPS BERURUSAN DI INTERNET

1. Dapatkan Maklumat
Pastikan anda dapat maklumat sepenuhnya berkaitan dengan pinjaman, harga dan kereta yang ditawarkan. Kebiasaannya, apabila mark-up loan, jurujual akan membuat pinjaman yang melebihi harga kereta. Atas sebab itulah, kami tunjukkan maklumat ini kepada anda secara telus.

2. Charge tersembunyi
Terdapat jurujual yang mengenakan pelbagai charge tersembunyi dari rm100 hingga rm1000 atau lebih, bergantung kepada kelicikannya mengenakan pembeli tersebut. Charge ini kadang-kadang semasa submit loan, kadang-kadang selepas loan lulus, kadang-kadang melalui over-loan anda. Tanyakan soalan ini dengan jelas.

3. Bandingkan
Sebaiknya anda bandingkan dengan jurual lain.

4. Pembayaran down-payment
Sebaiknya bayar terus kepada Syarikat pengedar tersebut. Minta official receipt Syarikat Pengedar berkenaan.


Untuk maklumat, sila hubungi kami:
Call / SMS 019 338 7710 (KR)
allcar.negotiator@yahoo.com

_________________________________________________________
Artikel berkenaan beli kereta secara on-line melalui Blog kami pernah tersiar dalam akhbar Kosmo! Terima kasih Kosmo! Terima kasih Aqmar.
Link: Kosmo! Beli kereta melalui Blog
.

No comments:

Post a Comment